سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش _ ترفند 1 - کلیک
قالب های وبلاگ آمادهدایرکتوری وبلاگ های ایرانیانپارسی بلاگپرشین یاهو
دانشمند با دل و فکرش می نگرد . نادان با چشم و دیده اش می بیند . [امام علی علیه السلام]
نویسنده : امیرحسین محمدی:: 84/3/2:: 2:52 عصر

رایت سی دی فقط با ویندوز ایکس پی

اگر ویندوزتون ایکس پی ست و سی دی رایتر هم دارید ، برای کپی سی دی نیاز به هیچ برنامه ای ندارید بلکه خود ایکس پی این قابلیت رو داره که با اون سی دی رایت کنید اینطوری :
1. یک سی دی خام توی رایتر بگذارید
2. در my computer پوشه یا فایل مورد نظرتون رو پیدا کنید و روی اون یک کلیک کنید تا رنگش عوش بشه ، اگه تعداد پوشه ها یا فایلهاتون زیاده می تونید با کرفتن کلید Ctrl و کلیک روی هر پوشه یا فایل اونایی رو که مایلید کپی بشن های لایت کنید.
3. روی یکی از فایل یا پوشه های انتخاب شده کلیک راست کنید و گزینه send to ... رو انتخاب و مقصد رو درایوی انتخاب کنید که سی دی خام قرار داره.
4. بعد از مدتی بسته به حجم فایلهای مورد نظر شما کار کپی موقت تموم میشه و شما یک کپی موقت از مواردی رو که مایلید کپی بشن خواهید داشت ، این کپی موقت بعدا پاک میشه.
5. حالا در my computer روی همون درایوری که سی دی خام رو گذاشتید کلیک کنید ، همه برنامه های مورد نظرتون رو خواهید دید. اگه مایلید ادیت کنید و هر کدوم رو می خواید به آسونی حذف کنید ، سپس در ستون چپ همین پوشه روی write these files to CD کلیک کنید تا رایت انجام بشه.

amir hosein


موضوعات یادداشت


نویسنده : امیرحسین محمدی:: 84/3/2:: 3:18 صبح

فعال کردن فکس در ویندوز XP


مایکروسافت امکان ارسال و دریافت فکس رو در حالت پیش فرض ویندوز غیر فعال قرار داده که ما الان می خواهیم با هم این امکان را فعال کنیم پس با من همراه باشید.
( این آموزش طوری نوشته شده که افراد کاملا مبتدی هم بتوانند از آن استفاده کنند)


ابتدا از منوی Start وارد Control Panel شوید وقتی Control Panel باز شد به قسمت Printers & Faxes وارد می شوید. در قسمت چب بالا صفحه دو گزینه مشاهده می کنید : یکی Add a Printer و دومی Set Up faxing شما گزینه دوم را انتخاب کنید .
پس از کلیک روی آن صفحه باید مدت بسیار کمی منتظر بمانید . سپس صفحه ای به نام
Configuring Components باز می شود . ( دقت داشته باشید باید سی دی ویندوز در سی دی رام باشد در غیر این صورت ویندوز از شما می خواهد که سی دی را در سی دی رام قرار دهید و سپس گزینه OK را بزنید )
ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به کپی کردن فایل های مربوط به فکس می کند ....
حالا دیگر شما یک فکس بر روی کامپیوتر خود دارید که بوسیله آن می توانید به هر کجای دنیا فکس ارسال کنید.

 

amir hosein


موضوعات یادداشت


نویسنده : امیرحسین محمدی:: 84/3/2:: 3:16 صبح

بازگرداندن ویندوز خراب شده به حالت قبل از بروز مشکل !


شرکت سازنده ویندوز MICROSOFT ابزاری به نام System Restore را در ویندوز قرار داده است که از جمله کارکرد های آن بازیابی و جلوگیری از هنگ شدن ویندوز در مواقع حساس و اضطراری است.

System Restore در حقیقت تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می سپارد و آن را در محلی در دیسک سخت برای مواقع اضطراری ذخیره می کند و با بازیابی کردن این اطلاعات می توان از بروز مشکل جلوگیری کرد .

اولین گزینه سیستم ریستور یعنی
RESTORE MY COMPUTER TO AN EARLIER TIME ویندوز را به حالت قبل باز گرداند و دومین گزینه یعنی Create Restore Points می توان ریستور پوینتی ایجاد کرد.

برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید :

1)منوی
START را انتخاب کنید ALL PROGRAMS را کلیک و پس از آن Accessories را انتخاب کنید .سپس System Tools را بر گزینید و System Restore را کلیک کنید.

2)
RESTORE MY COMPUTER TO AN EARLIER TIME را کلیک کنید .

3)تاریخی را که در آن کامپیوتر خوب کار می کرده است را کلیک کنید .

4)اطمینان حاصل کنید که تمام فایلهای باز را ذخیره کرده اید و پس از آن
NEXT را کلیک کنید .

در این حالت سیستم عملیات بازیابی و بازگشت به قبل را آغاز می کند .پس از اتمام سیستم مجددا راه اندازی خواهد شد . پس از بازگشت به ویندوز پنجره ای باز می شود که با زدن
OK به محیط ویندوز وارد می شوید .

برای ساختن یک
Restore Points به مسیر قبل رفته و این بار گزینه Create Restore Points را انتخاب کنید و با کلیک بر روی NEXT به قسمت بعد رفته و نامی را برای Restore Points جدید انتخاب کنید و حال گزینه Create را کلیک کنید پس از چند لحظه کل تنظیمات ویندوز ذخیره می شود . از این پس در صورت بروز مشکل هنگام بوت ویندوز باید کلید F8 را پایین نگاه داشت و با انتخاب گزینه Last Known Good Configouration ویندوز را به حالت قبل باز گرداند .

پس از این به بعد بهتر است قبل از انجام هر تغییری و نصب هر برنامه ای که نصب آن امکان دارد تغییراتی را در ویندوز اعمال نماید ( مانند آنتی ویروسها ، فایروالها و...) ، برای جلوگیری از خراب شدن ویندوز یک 
Restore Points ایجاد نمائیم .

نکته : ممکن است در بعضی موارد به دلیل آسیب دیدگی شدید ویندوز حتی با استفاده از این قابلیت نیز مشکل سیستم برطرف نشود. البته برای اینموارد نیز راه حل داریم . تا بعد ...

 

 

amir hosein


موضوعات یادداشت


نویسنده : امیرحسین محمدی:: 84/3/2:: 3:12 صبح

 از Yahoo ID خود بهترین استفاده را ببرید.


در میان آن دسته از آشنایانم که با اینترنت سروکار دارند کمتر کسی را می شناسم که صاحب یک Account در Yahoo! نباشد. اما از این میان عده بسیار کمی از امکانات بسیاری که Yahoo! در اختیارشان گذاشته استفاده می کنند.
در این قسمت قصد داریم به معرفی دو نمونه از این امکانات که در
Yahoo Mail برای شما وجود دارد بپردازیم.


*فیلترها :


می دانید که Yahoo به شما اجازه می دهد تا ایمیلهای خود را در چند پوشه (Folder) مرتب کنید. حال فرض کنید که برای ایمیلهای فرد خاصی یک پوشه ساخته اید و می خواهید هر بار ایمیلی از او رسید مستقیما وارد پوشه خاص او شود. در اینجا Yahoo به شما امکان می دهد تا با تعریف یک فیلتر ایمیلهای او را به پوشه درست هدایت کنید.


برای تعریف یک فیلتر باید وارد قسمت Mail Options شوید. برای این کار می توانید از منوی Mail گزینه Mail Options را انتخاب کنید یا مستقیما روی لینک Mail Options که در سمت راست صفحه و زیر لینک Sign Out قرار دارد کلیک کنید.


حال صفحه Mail Options را در مقابل خود می بینید . در این صفحه روی لینک Filters کلیک کنید. به این ترتیب شما وارد صفحه فیلترها می شوید. تمام اعمال مربوط به فیلترها مانند ایجاد یک فیلتر، حذف یک فیلتر یا ایجاد تغییر در یک فیلتر از طریق این صفحه انجام می شود.
برای ایجاد یک فیلترروی دکمه
Add کلیک کنید.


حال در مقابل خود چند Text Box و چند Drop Down List (یا به قول برنامه نویسها Combo) می بینید. در اولین Text Box نامی که قراراست برای فیلتر خود در نظر بگیرید می نویسید. در ادامه مشخص می کنید که در صورت وجود چه شرایطی در بخشهای مختلف ایمیلی که به شما می رسد آن ایمیل به کدام پوشه منتقل شود.توجه کنید که این فیلتر در مورد ایمیلی که تمام این شرطها در مورد آن بر قرار باشد عمل می کند. وقتی که شرایط مورد نظرتان را مشخص کردید روی دکمه Add Filter کلیک کنید.
به این ترتیب شما می توانید اولین فیلتر خود را درست کنید و احتمالا در آینده از فیلترها بیشتر استفاده خواهید کرد فقط توجه داشته باشید که تا زمانی که از سرویس مجانی
Yahoo Mail استفاده می کنید نمی توانید بیشتر از 15 فیلتر تعریف کنید.


*پاسخ خودکار:


گاهی اوقات شما می دانید که برای مدت زمان مشخصی به اینترنت دسترسی نخواهید داشت و می خواهید کسانی که با شما از طریق ایمیل ارتباط دارند را از این نکته مطلع کنید تا از شما انتظار پاسخ سریع نداشته باشند. در این موارد می توانید از سرویس پاسخ خودکار Yahoo Mail استفاده کنید.
برای اینکار به صفحه
Mail Options رفته و روی لنیک Vacation Response کلیک کنید. مدت زمانی که می خواهید از این امکان استفاده کنید را مشخص کرده و پاسخی که می خواهید به کسانی که با شما مکاتبه خواهند کرد، داده شود را تایپ کنید. در پایان روی دکمه Turn Auto-Response o­n کلیک کنید. اگر از تصمیم خود منصرف شدید کافی است که به این صفحه برگشته و روی دکمه Turn Auto-Response Off کلیک کنید.


 

amir hosein


موضوعات یادداشت


نویسنده : امیرحسین محمدی:: 84/3/2:: 2:53 صبح

تکنیک های پیشرفته یاهو مسنجر2--جدید

از yahoo!messenger بهترین استفاده را ببرید!


علاوه بر امکان گپ و گفتگو با دوستان خود در محیط Messenger ، شما این امکان را دارید تا از آخرین اخبار روز، آخرین وضعیت بورس، پیش بینی وضع آب و هوا، آخرین نتایج مسابقات ورزشی تیم های مورد علاقه تان در همه رشته های ورزشی ... مطلع شوید.
برای این کار فقط کافیست تا از منوی بالای
messenger وارد قسمت login شده و سپس به preferences بروید، در منوی سمت راست، با کلیک کردن بر روی contents ، می توانید Tab های مورد علاقه خود را وارد کرده تا از آنها استفاده کنید...
برای مثال ما می خواهیم از آخرین نتایج تیم بسکتبال شیکاگو بولزدر مسابقات
NBA مطلع شویم، فقط کافیست به طریق بالا عمل کرده و tab ، sport را به tab های دیگر اضافه یا add کنیم، سپس می توانیم headline های مورد علاقه مان را تنظیم یا به عبارتی customize کنیم.
با کلیک بر روی
edit وارد قسمت Track Your Teams می شویم، در اینجا لیست ورزش های مختلف را مشاهده می کنیم، با وارد شدن در قسمت "NBA Basketball" ، نام تیم شیکاگو بولز را در قسمت Central ، پیدا کرده، و check box ، کنار آن را تیک می زنیم، و در آخر بر روی دکمه finished کلیک می کنیم، از این به بعد شما هر بار که می خواهید از آخرین نتایج تیم شیکاگو بولز مطلع شوید، فقط کافیست بعد از login کردن در yahoo!messenger ، حتی در هنگام چت کردن با دوستان خود، دکمه sport را کلیک کنید.
دقیقا به همین طریق می توانید،
headline های مورد علاقه خود را در بخش اخبار سیاسی ، وضعیت آب و هوایی در شهر های مختلف دنیا و... را customize کنید.


مثلا به راحتی می توان شهر تهران، یا هر شهر دیگر را که علاقه دارید، به قسمت weather اضافه کنید تا از آخرین وضعیت آب و هوایی آن اطلاع پیدا کنید.


اما به عقیده من، مفیدترین tab در yahoo!messenger، tab calendar است، که در آن می توانید برنامه های مختلف خود را در روزهای مختلف list کنید. به این ترتیب با login کردن در روزی که باید یک برنامه خاص را انجام دهید، با دریافت یک alert، برنامه ها و قرار های خود را به به یاد می اورید. در قسمت calendar وارد می شوید و دکمه add event را کلیک می کنید، نوع برنامه، روز و ساعت آن را انتخاب کرده و دکمه save را بزنید، messenger در همان زمان به شما alert را می دهد و کار شما را یاد آوری می کند. برای این کار می توانید از دکمه quick add event هم استفاده کنید.


استفاده از yahoo!messenger، تقریبا بخش جدا نشدنی زندگی کاربر های اینترنتی شده است، با استفاده از امکانات مختلف این نرم افزار، لذت بیشتری می توان برد!

 

amir hosein


موضوعات یادداشت


نویسنده : امیرحسین محمدی:: 84/3/2:: 2:28 صبح

فارسی کردن منوی جدید ویندوز XP


قبل از شروع توجه داشته باشید که تغییرات زیر مختص ویندوز XP با منوی پیش فرض است و چنانچه منوی خود را به حالت Classic تغییر داده اید حتما باید دوباره به حالت پیش فرض باز گردید تا بتوانید از نتیجه موارد مطرح شده در زیر استفاده کنید.
با پشتیبانی ویندوز 2000 و
XP از امکانات فارسی بخصوص در زمینه نوشتن متن فارسی با Unicode کمتر شاهد عرضه ویندوزهای دست کاری شده هستیم و همه از همین نسخه های نسبتا سالم ( کاری به Crack شدنشون نداشته باشیم!) استفاده میکنند.
اگر شما امکان فارسی نویسی ویندوز XP را فعال کرده باشید میتواید به راحتی خیلی از شمایلها و اعلانها ویندوز را به فارسی تبدیل کنید.
بسیاری از شمایلها به راحتی با انتخاب آنها و زدن کلید
F2 و نوشتن یک متن فارسی درون آن به فارسی تبدیل میشوند مانند : My Computer، My Documents، My Network Places
برای تغییر این مقادیر از Registry هم میتوان استفاده کرد که راه پیچیده تری است ولی گزینه مناسبی برای برنامه نویسان است و همچنین این امکان را برای شما فراهم میکند تا تغییرات را در یک فایل قرار دهید و با اجرای آن تمام تغییرات به یکباره به سیستم اعمال شود.


 

تغییر بعضی از شمایلها نظیر Recycle Bin و گزینه های موجود در Start Menu به این راحتی نیست و باید حتماً از Registry این کار انجام شود:


تغییر بعضی از شمایلها نظیر Recycle Bin و گزینه های موجود در Start Menu به این راحتی نیست و باید حتماً از Registry این کار انجام شود:


...Run




1. regedit را در خط فرمان اجرا کنید (Start>Run)
2. کلید زیر را از
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID پیدا کنید:



{2559a1f3-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}



3. مقدار LocalizedString را به یک مقدار فارسی مثلاً اجرا... تغییر دهید.
4. حالا برای اینکه وقتی با نشانگر ماوس بر روی گزینه اجرا در منوی Start میروید یک متن توضیحی نمایش داده شود مقدار InfoTip را به یک مقدار فارسی قرار دهید.



5. Rgistry Editor را ببندید و نتیجه را مشاهده کنید. اگر تغییری انجام نشده بود یک بار Log off و Login کنید.

Search 


1. regedit را در خط فرمان اجرا کنید (Start>Run)
2. کلید زیر را از
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID پیدا کنید:



{2559a1f0-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}



مراحل 3، 4 و 5 را در مرحله ...Run با تغییر متن عیناً تکرار کنید.


Help and Support


1. regedit را در خط فرمان اجرا کنید (Start>Run)
2. کلید زیر را از
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID پیدا کنید:




{2559a1f1-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}



مراحل 3، 4 و 5 را در مرحله ...Run با تغییر متن عیناً تکرار کنید.میتوانید برای انتخاب متن از شکل زیر کمک بگیرید.



 



حالا که با تغییر دادن منو به فارسی تا حدی آشنا شدید میتوانید از جدول زیر استفاده کنید تا گزینه های دیگری را هم به فارسی تبدیل کنید:



 

amir hosein

موضوعات یادداشت


نویسنده : امیرحسین محمدی:: 84/3/2:: 2:26 صبح
نمایش فایلها DAT در پویشگر Windows Media Player

اگر از طرفداران استفاده از Windows Media Player باشید حتماً به این کاستی در این برنامه پی برده اید که بطور پیش فرض هنگام استفاده از گزینه Open فایلهای ویدئویی DAT در لیست فایلها نمایش داده نمیشوند و باید برای نمایش و باز کردن آنها از قسمت Files of type گزینه Any Files را انتخاب کنیم تا همه فایلها بدون توجه به پسوندی که دارند نمایش داده شوند:




 همانطوری که میبینید در لیست فایلها قابل اجرا اسمی از فایلهای Dat برده نشده در حالیکه Media Player قابلیت اجرای فایلهای ویدئویی Dat را داراست و امروز بسیاری از افراد برای نمایش Video CD و DVD از کامپیوتر استفاده میکنند.
جهت افزودن این قابلیت به Media Player
مراحل زیر را دنبال کنید:


1. Run را از منوی Start انتخاب کنید و regedit را اجرا کنید.
2. بعد از باز شدن برنامه Registry Editor
به آدرس زیر بروید:


HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Player\Extensions
 
3. به Description بروید و با Right-Click کردن در ناحیه قاب سمت راست یک String value
جدید به نام 8 درست کنید(اگر آخرین کلید موجود 7 میباشد)
4. بر روی مقدار جدید ساخته شده دوبار کلیک کنید و Value data
را برابر: Video CD (*.dat)قرار دهید.
5. به
Types
بروید و دوباره مانند مرحله قبل یک String Value جدید ایجاد کنید و مقدار آن را این بار فقط برابر dat.* قرار دهید.


6. بسته به نسخه ای از Media Player که استفاده میکنید ممکن است یک پوشه به نام MUIDescription هم موجود باشد. اگر چنین بود یک String value مانند مراحل قبل ایجاد کنید و Value Data آن را برابر با Video CD قرار دهید.


7. Registry Editor را ببندید و Media Player را باز کنید و از منوی File گزینه Open را انتخاب کنید.


8. برای اطمینان از اعمال موفقیت آمیز تغییرات، Files of type را باز کنید تا مطمئن شوید Video CD در آن لیست شده است.


 

 

amir hosein

 


موضوعات یادداشت


نویسنده : امیرحسین محمدی:: 84/3/2:: 2:7 صبح
افزایش سرعت اینترنت بدون نیاز به نرم افزار خاصی

1.به کنترل پنل (Control Panel) وارد شوید


 2.سپس phone and modem option را کلیک کنید .


3. در قسمت modems ، properties را انتخاب کنید .


 4. به قسمت advanced وارد شوید .


 5. در کادر EXTRA SETTINGS کلمه‌ی AT&FX را تایپ کنید و OK را بفشارید .


 

                                                                          
amir hosein

موضوعات یادداشت


نویسنده : امیرحسین محمدی:: 84/3/2:: 2:5 صبح

مدت زمان بسته شدن برنامه ای که دیگر قابل دسترسی نیست را عوض کنید


هنگامی که برنامه ای در ویندوز Hang می کند و دیگر هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد، ویندوز XP پنجره ای را نمایش می دهد و از شما می خواهد برنامه را ببندید و یا اینکه مدت زمانی را صبر کنید تا خود ویندوز این کار را برای شما انجام دهد. به طور معمول، ویندوز XP پس از گذشت 5 ثانیه، این پنجره را به شما نشان می دهد. برای تغییر دادن این مدت زمان، مراحل زیر را دنبال کنید:
1.
برنامه Registry Editor را باز کنید. برای این کار، پنجره Run را اجرا کرده و عبارت regedit را درون آن تایپ و کلید Enter را فشار دهید. با این کار پنجره Registry Editor نمایان می شود.
2.
در این پنجره به آدرس زیر بروید.
HEKY_CURRENT_USER\Contorl Panel\Desktop
3.
در قسمت سمت راست بر روی HungAppTimeout کلیک کنید.
4.
بر روی ایل مورد نظر دو بار کلیک کرده و یا از دکمه سمت راست ماوس گزینه Modify را انتخاب کنید. این کار سبب نمایش پنجره Edit String می شود.
5.
در قسمت Value data، مدت زمان مورد نظر خود را بر حسب میلی ثانیه وارد کنید (مقدار معمول، 5000 میلی ثانیه می باشد. )
6.
از رجیستری خارج شوید. حال برای اعمال تغییرات می بایست کامپیوتر خود را Restart کنید.

 

amir hosein


موضوعات یادداشت


نویسنده : امیرحسین محمدی:: 84/3/2:: 2:2 صبح

چگونه از ویندوز سریعتر خارج شویم


اگر میخواهید از ویندوز سریعتر خارج شوید ، مراحل زیر را طی کنید.این کار فقط روی سیستم عامل هایXP,2000 قابل اجرا میباشد.
Regedit-1
را باز کنید.
2-
آدرس زیر را از سمت چپ پنجره بیابید.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
3-
در سمت راست پنحره راست کلیک کرده از منوی New گزینه String Value را انتخاب کنید و نام آنرا WaitToKillAppTimeout بگزارید.
4-
روی گزینه ایجاد شده دوبار کلیک کرده و زمان مورد نظر بر حسب میلی ثانیه وارد کنید.(زمان پیش فرض ویندوز، 20000 میلی ثانیه می باشد.)
-Ok-   5
کرده و پنجره Regedit را ببندید و کامپیوترتان را Restart کنید

 

amir hosein


موضوعات یادداشت


   1   2      >

سایت خوانندگان ایرانی
Afshin
Andy
Arash
Arian
Assef
Black Cats
Dariush
DJ Aligator
DJ Maryam
Ebi
Hatef
High Five
Idin
Kambiz
Kambiz G
Kamran & Hooman
Leila
Mansour
Mehdi Moghaddam
mehran
Mehrdad
Mohammad Esfahani
Morteza
Nima
O-hum
Pyruz
Reza Sadeghi
Saeed Mohammadi
Sandy
Sattar
Sepideh
Shabahang
Shadmehr Aghili
Shahram Shabpareh
Shahrzad Sepanlu
Shahrum Kashani
Shamaizadeh
Shakila
Shohreh
Siavash Shams
Siavash Ghomayshi
The Boyz
Vigen
52431:کل بازدید
1:بازدید امروز
موضوعات وبلاگ
حضور و غیاب

یــــاهـو

لوگوی خودم
آموزش _ ترفند 1 - کلیک
جستجوی وبلاگ من
:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لینک دوستان

اشتراک
 
موزیک انلاین(play konid)
بایگانی
آموزش _ ترفند 1
آموزش _ ترفند 2
آموزش _ ترفند 3
طراح قالب